Toyota anunță o descoperire tehnologică revoluționară în domeniul bateriilor, promițând să reducă greutatea, dimensiunea și costul acestora, și să îmbunătățească semnificativ viteza de încărcare. Această descoperire ar putea marca un progres major în industria vehiculelor electrice, potrivit informațiilor transmise de The Guardian și raportate de News.ro.
“Ne propunem să schimbăm drastic situația actuală a bateriilor, fie ele lichide sau în stare solidă, care sunt prea mari, grele și scumpe. În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori”, a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului.
David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a declarat că, în cazul în care afirmațiile Toyota sunt fundamentate, acesta ar putea fi un moment de referință pentru viitorul mașinilor electrice. “Adesea, progresele sunt realizate în etapele de prototip, dar extinderea lor devine dificilă. Dacă aceasta este o descoperire reală, ar putea fi o schimbare majoră, sfântul Graal al vehiculelor cu baterii”, a afirmat el.
Kaita a precizat că Toyota a dezvoltat metode de a face bateriile mai durabile și crede că ar putea crea acum o baterie în stare solidă cu o autonomie de 1.200 de kilometri, care se poate încărca în 10 minute sau mai puțin.
Bateriile în stare solidă au fost considerate pe scară largă ca o schimbare majoră în industria vehiculelor electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea și să minimizeze riscul de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion care folosesc un electrolit lichid.
Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost adesea mai greu de realizat și mai costisitoare, ceea ce a limitat aplicabilitatea lor comercială. Toyota susține că poate simplifica procesul de producție, ceea ce ar face bateriile în stare solidă mai ușor de produs decât cele litiu-ion.