Ministrul Economiei discută despre viitorul Șantierului Naval Mangalia

de admin 2
0 comentarii 65 vizualizari 3 minute de citit
A+A-
Reset

Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei, a relatat că a avut o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din cadrul Șantierului Naval 2 Mai Mangalia și cu conducerea Damen Shipyard Mangalia (DSMa).

Scopul acestei întâlniri a fost de a transmite lucrătorilor din șantier angajamentul hotărât al Ministerului Economiei de a acționa în parteneriat cu partenerul olandez pentru a identifica soluții optime pentru continuarea activităților DSMa și pentru a asigura respectarea tuturor obligațiilor stipulate în contractele în desfășurare.

Oprea a subliniat că Damen Shipyard Mangalia este o companie în care statul român deține o participație majoritară de 51% prin intermediul Șantierului Naval 2 Mai Mangalia SA, societate care se află sub autoritatea directă a Ministerului Economiei.

Acesta a subliniat că excepția de la legea guvernanței corporative permite partenerului olandez să dețină 49% din acțiuni, însă îi conferă controlul managerial și operațional prin numirea tuturor membrii Directoratului și a trei din cei șapte membri ai Consiliului de Supraveghere, inclusiv președintele acestuia. Acest sistem dual de conducere asigură un echilibru în procesul decizional în cadrul companiei.

El a menționat că modificarea legislației în contextul cerințelor Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a condus la o dispută între partenerii olandezi și români cu privire la această excepție, deși implementarea Legii 187/2023 și HG 639/2023 duce la o perioadă de tranziție de aproximativ trei ani și jumătate în care Damen preia managementul, iar acționarul majoritar își menține atribuțiile în conformitate cu contractul de asociere.

În urma notificării primite din partea partenerului olandez, Guvernul a format un grup de lucru la cererea prim-ministrului Marcel Ciolacu pentru a evalua oportunismul excepției și pentru a identifica soluții viabile. De asemenea, Comisia Europeană și OCDE au fost informate cu privire la acest aspect.

Ministrul Oprea speră că răspunsurile primite vor facilita reintroducerea excepției în legislație, în conformitate cu contractul de asociere și în vederea exploatării potențialului Șantierului Naval din Mangalia și a piețelor relevante din sectorul energiilor regenerabile.

El a subliniat că forța de muncă calificată reprezintă un activ esențial pentru Șantierul Naval și, în această perspectivă, a dorit să-și exprime aprecierea și să transmită încredere muncitorilor, subliniind că perioada actuală va fi depășită cu celeritate.

Ministrul a concluzionat că dotările Șantierului Naval și personalul profesionist îl transformă pe Damen Shipyards Mangalia într-un competitor puternic pe piața construcțiilor metalice pentru structuri mari, colaborarea strânsă dintre cei doi acționari reprezentând un avantaj pentru ambele părți.

Comentarii

Articole similare

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?

Acest site utilizeaza Cookies pentru a imbunatatii experienta utilizatoriilor. Accept Afla mai multe

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00
eMangalia

FREE
VIEW